onsdag den 26. august 2009

Falsk dansker!


Nå.. Jeg er så lige pt. ret glad for at jeg er født i Danmark. Fordi hvis jeg skulle søge om statsborgerskab ville jeg dumpe SÅ groft. Jeg har lige taget "testen" og nej jeg er ikke dansk nok til Danmark. Og nogle af de spørgsmål er totalt irrelevante! Hvorfor skal man vide hvilken dansk forfatter der engang modtag en eller anden pris? Jeg ville nu mere sætte noget om vores samfund? Som hvad er den traditionelle spise juleaften eller hvordan laver man sovsen brun?

At tage den her test fik mig også til at tænke på, hvad vil det sige at være dansk? Ifølge andre lande skal man drikke som et hul i jorden, have sex og helt snakke rigtig meget om det og tegne nogle flotte tegninger af profeter. Meeen næææ nej ikke ifølge danskheds prøven! Der skal man gå rundt og kunne sige hvor mange øer vi har og navnet på ALLE museer i landet (for det er jo helt naturligt at man kan det). Personligt orker jeg ikke og tage det til mig. Måske lidt fordi det går mig ret meget på at jeg ikke må være dansker? Jeg læste engang en bog i skolen der hedder "Intet" (en bog alle burde læse), og der er en hvis far kalder ham en dåååårlig muslim også tænker jeg, er jeg en dårlig dansker? Eller tuller jeg bare lidt for meget rundt i min egen verden til at kunne blive accepteret i mit hjemland? Og bliver jeg så smidt ud!?


Hmm i så fald går jeg ud og finder en kirke og surmuler!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar