torsdag den 17. september 2009

Integrer dig!... Røvhul...


Jeg lever i Danmark, og her i Danmark arbejder vi hårdt på at integrere folk. Altså når vi ikke kalder dem tyve, aber, kvindeundertrykkere og små balade magere. Vi arbejder hårdt på at de skal have sig en uddannelse, meeen vi har det også med at afvise dem når de tager ud for at søge arbejde. Dem som firmaer mest afviser er, kvinder der er i alderen til at få børn og folk med anden etnisk baggrud.

Vi vil rigtig gerne have dem integrert i vores samfund. Så vi kalder dem Ny-Danskere, Folk af anden etnisk baggrud, udelæninge, flygtinge, perker svin etc. Også dem der er født og opvokset i Danmark bliver kaldt "ny-danskere" selvom de altid har været danskere. For vi vil jo så gerne have dem integreret.

Jeg har en veninde, hendes mor er pære dansk og hendes far er fra Pakistan. Hun bliver kaldt ny-dansker? Samtidig har jeg en anden veninde der er 100% fra tyskland, hun bliver kaldt Dansker. Hun er tilflyttet hertil fra Tyskland, den anden har aldrig været i pakistan. Så føler jeg lidt at der er et aller andet galt? Og hvad vil det sige at de er integreret i samfundet? At de kan sproget? At de kan lave brun sov og katofler? Eller at de går klædt som os og farver huden hvid? Jeg så idag hvad der er mit svar på integreret en mellem aldrende kvinde komme kørende på en Christiania cykel, med et barn siddende og læse Urban í vognen. Hun var åbenlyst Muslim med tørklæde og fuld af tøj med spræl, og som toppen af kransekagen havde hun en fin lyserød cykelhjelm med blomster på. Hvis det ikke er integration så ved jeg ikke hvad er.

"jeg er teenager" Er altid den mest holdbare undskyldning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar