onsdag den 19. august 2009

Kære Hr. Burka minister og folk der støtter ham.


Okay jeg sidder med mit daglige urban i B toget mod holte, jeg vender siden og en burka klædt kvindes billed præger siden. Jeg tænker nå for fanden hvad er der nu sket, også vil de fandme forbyde burkaerne? Deres begrundelse er at det er kvinde undertrykkende, men det er jo ofte kvinderne selv der vælger om de vil gå med det eller ej? Og hvis det endelig er mændene der bestemmer det så for kvinderne jo ikke lov til at komme ud fra deres huse, også får de mangel på D vitaminer og det kan vi da ikke ha' vel?

Men noget jeg tænker over er at hvorfor er det kun burkaer de vil forbyde? Hvorfor er tørklæder alle de andre ting de har på ikke kvinde undretrykkende? En forsker har sagt at det kun er ca 150 kvinder der går med burka, og er det sådan et stort problem? Danskere tænker tit jamen de gør det jo pga deres religion. Men jeg snakkede med min veninde som går med tørklæde og hun er ikke super religiøs, så jeg spurgte hende hvorfor går du så med tørklæde? Og hun sagde at det er fordi sådan gør alle hvor hun er vokset op så det faldt hende lige så naturligt som at tage BH på når hun fik bryster? Hvorfor kan samfundet bare ikke acceptere at deres burka eller tørklæder er normale for dem? Lige så normalt som bukster og en t-shirt er for os? Hvis vi nu skulle flygte til iran så ville de jo syntes vi klædte os mega upassende skulle det så forbydes fordi det ikke lige var det de gik i og skulle vi så tvinges til at gå med burka eller tørklæde?


Hvad er det for et samfund vi lever i når vores ydringsfrihed kun lige gælder når vi syntes det er okay?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar